Spím či nespím, toť otázka

25. 10. 2016 8:02:00
V den, kdy poprvé přivítáte své miminko na světě, se rozloučíte s poklidným ničím nerušeným celonočním spánkem na nějaký ten pátek. Pokud máte děti tři tak jako já, vidina ničím nerušeného celonočního spánku se vzdálí na léta Páně

Byť jsou mé ratolesti opravdu hodné a zmiňované noci probíhají povětšinou v relativním klidu, čas od času nastane i u nás globální noční kolabs.

20:00 Všechny tři děti spí. Dívám se postupně na jejich spící tvářičky. Jsou tak sladcí andílci a já tak šťastná maminka...

21:00 Mám uklizeno, mám nachystané komínky oblečení do školy a školky, mám vyvařenou kojeneckou láhev, mám pro dnešek klid. Ó já se mám.

21:30 Po rychlé sprše se chumlám pod peřinu, začíná mi seriál. Mokré vlasy mám v plánu vysušit a rozčesat během reklamy.

21:32 Spím.

22:30 Probouzí mne můj drahý muž, aby mi sdělil, že si jde lehnout také. Já mu vřele děkuji za podstatně důležitou informaci.

23:02 „Mamííí!!“ Ozval se výkřik z dětského pokoje. Instinktivně vyskočím a po tmě běžím do vedlejší místnosti, ale už během třetího skoku mi nohou projede ostrá bolest. Šlápla jsem na kolejnice vláčku značky „TéŽéVé“, jehož páčky u hlavní stanice se mi zaryly do chodidla. „Copak se děje zlato?“ Ptám se syna hned po tom, co spolknu všechny ty nadávky na imitaci francouzského expresu. „Mami, mě se zdál hrozný sen, že mě chtěl sníst dinosaurus...“ Vzlyká. Utěšuji ho a hladím do té doby, než znovu usne. Když už je zase klid, pomalu začnu couvat směrem ke dveřím, přičemž si dávám pozor na koleje. Rukou nechtě smetu ze stolu komínek oblečení. "Do cihly!" (laciná náhražka nepublikovatelných vulgarismů pozn.red.)

23:20 Chumlám se znovu do peřiny, ale tentokrát bez polštáře. Je mokrý od mých vlasů, tak ho odhodím bokem a prosím muže, jestli by mi nepodaroval ten svůj. „Jo jasně, za pět minut...“ Zamumlá svoji standartní frázi, kterou používá vždy, když je tázán ve spánku. Snesl by mi modré z nebe, ale kdybych ho o to poprosila spícího, bylo by to nejdřív „Za pět minut...“

23:40 „Mamíííí!!“ Opět křik, opět instinktivně neuvážený běh do pokoje, opět kolejnice. Kleju v duchu. Dinosaurus je dnes v noci v kurzu a syn žadoní, jestli může spát se mnou. Je vystrašený, tak souhlasím a on odchází z pokoje. Je zajímavé, že i ve tmě a polospánku přesně ví, jak obejít celou dráhu aniž by o ni zakopl. Na rozdíl ode mne. Nakloním se nad parapet a celou svou váhu přenesu do rukou, abych se přehoupla přes inkriminované místo, ale v ten moment mi projede ostrá bolest pro změnu pravou dlaní a zakvílím nahlas. Zapomněla jsem na osm květináčků s kaktusy, které kluci sbírají. „Ach můj Bože!!!“ Po celé dlani mám zapíchané ostny, jehličky, bodláky nebo čert ví, jak se tomu říká. Několik jich vytáhnu hned a na těch dalších čtyřiapadesát kašlu. "Cihla a zídka k tomu!"

00:20 Syn zabral prakticky celou moji půlku lože, muž mu daroval polštář a já si lehám na okraj matrace, chumlám se do zbytku peřiny a cítím, jak mi hoří ruka.

00:46 Vzbudí mne rána. Synova noha se mi otiskla v bederní oblasti.

01:14 Vzbudí mne další bolest. Mám pro změnu křeče a zoufale se kroutím na okraji postele, přičemž se držím za břicho – a to jen levou rukou, protože pravá je stále plná kaktusových jehliček. Odcházím do koupelny, přičemž přemýšlím, zda mě zmítá sepse z napuchajících ran, zda jsem zaspala některý z dalších kopanců nebo o co tady vlastně jde.

01:17 Neumírám. Sepse vyloučena. Dle kalendáře je vše v pořádku.

01:38 Sedím na okraji vany a pinzetou se zbavuji kaktusové akupunktury. Dlaň pálí a svědí a já reálně uvažuji, že si ji v rámci časové úspory uhryznu v zápěstí a konečně půjdu spát. Vyjmenovávám druhy cihel. Z přemýšlení mě vytrhne jakýsi šramot z chodby. Jediné co mě napadá, je dinosaurus. Jsem unavená, je mi zle, bolí mě každá druhá končetina, takže není divu, že začínám být evidentně paranoidní.

Přichází mladší syn. Projde se zavřenýma očima kolem mne, vykoná to, kvůli čemu sem přišel, spláchne a odchází zpátky do pokoje. Nevím přesně, na kolik procent se nacházím v racionální rovině a na kolik mne tato noc otupěla, ale mám pocit, že kdyby ten záchod nebyl po celou dobu zavřený, bylo by to lepší.

02:06 Uklidila jsem záchod, vytřela koupelnu, vybrala dalších pár bodlin a chumlám se do rožku peřiny. V tom se otevřou dveře, kde stojí zase mladší syn : „Mamí, kde je brácha? On spí tady? Já tam nechci spát sám...“ Spustí slovní palbu. „Proboha lehni si za námi, ale hlavně už klid a spát!“ Přeruším ho lehce podrážděně leč rezignovaně. Když už se chystá ulehnout, zakopne o roh postýlky dítka nejmladšího, čímž svou sestru samozřejmě vzbudí. "Já se z toho pocihlovatím..."

02:30 Příprava mléka, přebalování, odříhnutí, uložení zpět do postýlky... – standartní kolotoč plus nadstandardní opatření jako je ledování pobodané dlaně, také kontrola polohy prkénka (kdyby náhodou...) a kontrola přítomnosti dinosaura ve vedlejší místnosti (kdyby náhodou...)

03:40 Chci si lehnout, ale nemám už kam... A i kdybych si lehla, není se už do čeho zachumlat... Odcházím do dětského pokoje a při parakotoulu, který následuje po šlápnutí na koleje, padnu na jednu z postelí. "Cihy, beton, malta...! Chci už spát!"

Čas neurčen Vzbudí mě křik. Nevím kolik je hodin a jestli jsem stihla usnout, nevím, jestli jsem uvízla v nějaké časoprostorové smyčce, ke které došlo chybným výpočtem vzorce a nevím, jestli se už brzy nezblázním.

Dedukuji, že starší syn ve spánku kopl mladšího bratra, ten ránu opětoval a během osočování se navzájem vzbudili i nejmladší sestru, načež vzal muž situaci pevně do svých rukou a všem třem rázně řekl : „Za pět minut!“

Zhruba nad ránem Všichni konečně spí. Protírám si dlaněmi unavenou tvář, ale vzápětí toho lituji, protože mám bodliny už i v obličeji! Nevím, jestli se mi dělají mžitky před očima nebo mám místo zorniček kaktus, ale přísahala bych, že jsem na chodbě zahlédla dinosaura, jak kráčí do koupelny. Asi šel sklopit obě prkýnka dolů. Nejdu za ním, protože mě bolí chodidla od kolejnic, protože mě bolí všechno, protože jsem prostě vyřízená.

Usínám a jestli mě někdo míní vzbudit, tak nejdřív "Až za pět minut...!"

Autor: Šárka Podhányiová | úterý 25.10.2016 8:02 | karma článku: 17.62 | přečteno: 659x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 234 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.09 | Přečteno: 1486 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1466

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...