Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nebeský most aneb pět minut strachu...

Neustále remcáme nad kvalitou českých silnic a bojujeme za lepší vozovky a stejně tak zároveň sýčkujeme v případě, že nastane velký den Dé, kdy se provoz omezí kvůli rekonstrukci...

Já osobně chápu, že pokud chceme opravdu novou hezkou silnici, je třeba na jistý čas uzpůsobit svůj cestovní komfort a počítat s určitým omezením. V pořádku.

Když započala stavba nové rychlostní komunikace mezi městem Vizovice a části obce Bratřejova, prvopočáteční rozčarování z objížďky brzy opadlo a zvykli jsme si. V pořádku.

Když v létě probíhala velká renovace úseku mezi obcemi Pozděchov-Bratřejov, čekalo nás na třech kilometrech 39 vyfrézovaných „skoků“. Někteří z nás zaháněli cestovní nauseu Kynedrilem, někteří z nás v devátém měsíci těhotenství sebou vozili pokaždé tašku do porodnice, protože už u šestého seskoku jsem si nebyla jistá, kolik toho ještě snesu. Ale zvládli jsme to. V pořádku.

A teď, když už máme krásnou novou rychlostní komunikaci, která vás dovede k následné nově rozšířené cestě, přišla renovace další. A ta už mi tak v pořádku nepřipadá.

V obci Prlov už někiolikátý týden probíhá přestavba mostu- což o to, mosty se opravují dnes a denně všude po světě a i zde s úspěchem už postavili „fungl“ nový jeden most – zprovoznil se náhradní „přesun“ přes potok hned vedle, fungovali jsme na principu červená, oranžová, zelená, ty jedeš, já jedu … A hurá jsme v pohodě. Jenomže oprava mostu druhého už tak idylická není. Úsek je obklopen domy a tudíž nezbývá žádný prostor pro architektonickou fantazii a zprovoznění náhradní provizorní objížďky. „Jak vyřešit takový rébus?“ Ptají se v oboru študovaní. „Inu postavíme na jedné polovině náhradní trasu, kterou vyzvedneme do nebeských výšin a budeme si v poklidu stavit most pod mostem!“ Radují se v oboru študovaní. Zní to velmi moudře a popravdě musíme uznat, že je to asi opravdu jediné přijatelné řešení, pokud chceme zachovat průjezd obcí.

Dobrá tedy, bágr, jeřáb a parta zaměstnanců dané firmy vytvořili náhorní provizorní plošinu, jenomže aby se auto dostalo do stagnujicího horního bodu v minimální délce nájezdu, musí zdolat prudké stoupání, kde na cca 3-4metrech překoná sklon, u kterého si ani netroufám určit úhel. Mohu snad jen popsat slovy lidu : „Hrb jak cip!“ A těsně před místo,kde se vozovka láme vzhůru/dolů, dostal za úkol pán s frézou seřezat asfalt na dva skoky – pan stavby vedoucí je evidentně šprýmař.

A tak tu tedy máme most v oblacích jak v San Francisku. Pokud projíždíte autem osobním, vystojíte si frontu na zelenou, vystoupáte vzhůru, prodýcháte vysokohorský vzduch ( hladina obsahu kyslíku je v této výšce sice už na hraně, ale zvládne to i „Ká dvojkou“ netrénovaný jedinec), zažijete trochu adrenalinu – Spadnu? Nespadnu ? Udrží mne ty panely? Od zítřka jsem na dietě.... Sestoupáte dolů a tradá, jede se vesele dál.

Jenomže kamenem úrazu této unigeniální stavby jsou kamiony a jiná velká a hlavně těžká auta. Ale co jim zbývá? Značení o nebezpečném sklonu nikde není. Chudáci řidiči toho mají opravdu „plný brejle“. Plně naložený náklaďák se na pokyn semaforu rozjede, ale ihned prakticky zastaví na místě kvůli vyfrézovaným schodům, načež se začne pomalinku rozjíždět a než tu masu tíhy dostane byť jen do třetiny sklonu, na druhé straně blikne barvička zelená a kolona v protisměru se dá do boje o průjezdné vteřiny. Dovedete si představit, jak se asi situace vyvíjí dál. Hádky kdo je v právu, kdo má jet a kdo couvat, nervy na pochodu a panely, které údajně udrží tíhu 32tun ( o čemž tady všichni polemizujeme)...

Včera jsem se pomalu blížila k semaforu. Přede mnou plně naložená kládovka s dvěma „sektory“ dřeva. Bylo mi hned jasné, že tohle prostě „neklapne“ a ani se nepokoušela řidiče následovat až na most, byť to semafor povolil. Obří náklad se samozřejmě zarazil hned při prvním pokusu o vyjetí. Pán byl pravděpodobně natolik soudný a znalý praxe řízení tak velkého povozu, že uznal marnost boje za průjezd a začal couvat. Bylo mi ho líto, protože manévry, které ho čekaly, se daly považovat opravdu za zkoušku nervů. Jenomže začal couvat na mě. Na nás. Na zadním sedadle mi spinkalo nicnetušící dvouměsíční miminko a když jsem viděla jak gigantický kolos míří přímo na mne, pociťovala jsem neklid. Zařadila zpátečku, jenomže pán za mnou nechtěl/neměl kam couvat. Tuny klád vyskládaných do několika metrů nad mé auto se blížily a volné centimetry ubývaly. Zmocňovala se mě panika. Začala jsem troubit. Ze strachu. Brzda a pojízdný les se zastavil. Zoufale jsem se otáčela a pantomimicky prosila pána za mnou ať popojede dozadu. Rozsvítily se zpáteční světla a kládovka se opět dala do pohybu, zatímco za mnou stále stojící pán dával průchod svým emocím a házel rukama do všech stran. Já prožívala jiné emoce. Strach a paniku. „Co mám dělat? Proboha co mám dělat?“ Křičela jsem si v duchu pro sebe. „Mám vyskočit z auta, vytáhnout dítě a utéct někam stranou?“ Snažila jsem se přemýšlet. „Než odepnu všechny pásy na sedačce, tak do nás nacouvá!“ Odpovídám si. Pán za mnou stále stojí. Troubím, protože celý kamion je už snad jen na malíček u mě. Zase zastavil a já jsem vyskočila z auta a zařvala na celou za mnou stojící řadu aut: „Ježiši, posuňte se někdo!!!“ V tom jsem si všimla, že z jednoho z právě dojetých aut vyběhl přítel, běžel ke kamionu a začal gesty pomáhat řidiči kládovky vycouvat – dopředu, dozadu, víc doleva, lehce doprava, ok couvej naplno... Celý kolos pak musel pozpátku dojet několik desítek metrů, aby se mohl stočit na parkovišti u místního obchodu. Kdyby jel z druhé strany, čekala by ho nebezpečně dlouhá cesta čelem vzad až do vedlejší vesnice...

Samozřejmě se během tohoto incidentu vytvořily kolony z obou stran, atmosféra opravdu napjatá a pocuchané nervy minimálně dvou řidičů, toť skore.

Proč most neopravovali v době celkové uzavírky pro kamiony během léta, netuším. Do zákulisí organizace a financování nevidím – třeba přišel nějaký ten peníz až teď, proto nebylo možné zahájit práce dříve, možná...

Proč, když už je to tak, jak je, dopraváci neoznačí/neznázorní tento stav na kus hliníku na tyči, aby předešli problémům s kamiony, které nemohou za nedomyšlenou organizaci?

Ale jak říkám, „za oponu“ nevidím a jaké jsou důvody současné situace je pro mne záhadou...

 

A zmínka o taktéž provizorním chodníku pro chodce, kde včera projíždějící vůz strhl chatrné zábradlí, které se ihned zbortilo a představa, že tudy prochází někdo se psem nebo nedej Bože s kočárkem, je už kapitola sama o sobě...

 

Dopravě ZDAR a doslovně ŠŤASTNOU CESTU :-)

 

 

 

Autor: Šárka Podhányiová | úterý 27.9.2016 9:11 | karma článku: 14,75 | přečteno: 456x
  • Další články autora

Šárka Podhányiová

Partnerské etudy aneb bez peněz na rande nelez

"Ženy jsou jako moderní obrazy. Budete-li jim chtít porozumět, nikdy si jich neužijete." Freddie Mercury

6.11.2019 v 8:01 | Karma: 21,45 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Kdo "sežere" vyhraje aneb harfa, jednorožec a duha v čokoládě

Tisknu se zády ke zdi a snažím se zklidnit zrychlený dech, který mě spolu se silným tlukotem srdce může prozradit. Slyším je, blíží se...! Přivírám oči a tiše doufám, že si mě nevšimnou a jen proběhnou ven. Nedýchám...

31.10.2019 v 8:01 | Karma: 16,79 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Má Sophiina volba aneb princezna Bojovnice

"Jsem povinen Vám sdělit i všechna možná rizika operace, kterou Vaše dcera dnes podstoupí." Oznamuje mi lékař a já dále slyším jen pojmy jako "rozvrat vnitřního prostředí s fatálním koncem", "tepenné krvácení" či "ruptura tumoru"

16.10.2019 v 8:01 | Karma: 31,92 | Přečteno: 1272x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Selfie rauš aneb bezcitností ku fotečce pouhé

Bez mobilu v dnešní době ani ránu. A pokud jste teenager tak je pro vás stav baterie otázkou celé své vlastní existence a počet čárek na wifi důležitější než cokoliv jiného. A o fotografování za jakoukoliv cenu škoda mluvit...

14.10.2019 v 8:01 | Karma: 23,99 | Přečteno: 597x | Diskuse| Společnost

Šárka Podhányiová

"Vyděržaj pioněr" aneb Jak jsem šla na poštu

"Znáte ten vtip o České poště? Ne? Nevadí, to dojde později..." Vtípků o České poště je pravděpodobně víc než o Chucku Norrisovi. Akorát tedy s tím rozdílem, že ty o poště se povětšinou zakládají na holých faktech. Nebo ne?

11.10.2019 v 8:01 | Karma: 31,57 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Zlín
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1466x

Seznam rubrik