Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sousedovic kohout aneb kdo z koho ...

Sousedovic kohouta,nutno zahnat do kouta. A nejlépe tak do komory neb mě z něj už berou mory. Pokud možno zneškodnit, ať má člověk zpátky klid...

Když ráno dokořán otevřu okno, abych nechala proudit do místnosti čerstvý vzduch, lehce se vykloním, a i když se obloha na svět mračí a po okolí se líně válí chuchvalce studené mlhy, musím uznat, že je tu přece jenom krásně.

Celá ves se pomalu probouzí do dalšího dne, zatímco já melancholicky rozjímám nad krásami deštivého únorového rána. Z mého okouzlení mě ale najednou vytrhne jakýsi komický zvuk. Zbystřím smysly a tentýž zvuk se opakuje zase. Sousedův kohout. Ale ne jen tak obyčejný kohout, který svým „kikirykí“ honosně hlásá příchod brzkého rána – to opravdu ne.

Opeřenec za plotem s největší pravděpodobností při odchodu z kurníku upadl obkročmo na tyčku žebříku, což by vysvětlovalo jeho vysoké Cé. Ale proč celý výstup zakončuje v klouzavé  tónině ještě výš, jakoby na konci sázel otazníky, je mi záhadou.

Po pátém „kikirikí???“, kdy mám pocit, že se mě snad ten kohout ptá, jestli jako kikirikí jo nebo ne, to nevydržím, zavírám okno a pomyslím si, že ten chudák je fakt marný.

Odeberu se do koupelny, kde začnu třídit prádlo do pračky. „Kikirikí???“ Vytrhne mě z hlubokomyslných úvah o selekci barev a materiálů upištěný kohout. Zavírám ventilačku. „Kikirikí???“ ozve se poněkud tlumeněji. Několikrát. Urychleně nacpu do pračky, co mám po ruce, vyvářka na 90°C či hedvábí na 30°C není čas to řešit. Hlavně pryč odtud, protože okno tu špatně těsní zvuk.

V dětském pokoji není situace o nic lepší. „Kikirikí???“ slyším v pravidelných intervalech, zatímco stelu ložní prádlo. Abych přehlušila opakující se skřehotavou smyčku, začnu si zpívat. Zavírám ventilačku, aby mě zbylí sousedé neslyšeli. „Nedaleko od Trenčína…“ notuji lidovky z plných plic, „Kikirikí???“ jede si svoje neúnavný pták.  Je fakt marný.

Zalévám kytky v obýváku a najednou slyším … ticho. Položím konvičku a pomalu otevřu okno, abych se přesvědčila, že kohout dostal  buď slovní napomenutí nebo konečně bublá v hrnci s kořenovou zeleninou. Jako zasloužilý voyer šmírácky sonduji sousedův dvůr. Pomalu přejíždím pohledem. Najednou se naše oči střetnou ! „Kikirikí???“ Zakvílí svůj stále nezodpovězený dotaz ten opeřený zmetek, přičemž mám pocit, že jsem v tom tonu zaslechla ironii a dokonce výsměch!

„Jsi fakt marný!“ Otráveně prohodím teď už nahlas a zabouchnu okno. „Kikirikí???“ „Polib si!!!“

Jdu vařit.

Hlučná digestoř mi poskytuje dokonalou ochranu, před okolním světem plným zvuků. Pociťuji takový klid a mír, že je mi snad i líto, že mám za chvíli vše hotovo. Nejraděj bych si do toho vzduchonásosného fukaru zalezla, stiskla trojku a nechala se unášet vánkem hučícího ticha. Ale neudělám to, protože na druhém konci roury by na mě určitě číhal ON! Řval by vysokofrekvenčním tonem „Kikirikí???“ dokud by mi nepraskly ušní bubínky a pak by mě nejspíš ukloval k smrti.

Už se nesmím tolik dívat na sci-fi thillery. A na Hitchcockovy Ptáky už vůbec.

 Začínám být paranoidní.

Zatímco obědvám, nespouštím oči z klícky na druhé straně místnosti, kde se na malém bidýlku pohupuje zelenožlutá andulka. „Kikirikí???“ Ozývá se tlumeně zvenčí. Andulka se dál houpe. Zachovává si poker face, ale určitě se na něčem domlouvají, cítím to.

Po obědě se odeberu na sedačku a pustím se do zašívání synových kalhot. „Kikirikí???“ Nemůžu se trefit nití do oka jehly. „Kikirikí???“ Nemůžu se soustředit. „Kikirikí???“ Mám tiky v oku.

Když si ve finále zajedu jehlou pod nehet, mám toho dost.

Urputně přemýšlím, jak toho rádoby krále kuru sesadit z trůnu. V lékárničce mám akorát Brufen, Paralen, sirup na kašel, obrázkové náplasti a pochybuji, že bych ho odrovnala třeba glycerinovým čípkem – král je mrtev, ať žije král !

Nože v rámci zachování bezpečnosti a zákona z okna také vrhat nebudu. Proto přistupuji k šetrné variantě: luk a šípy. Jelikož šípy jsou plastové a zakončené nikoliv hrotem, ale takovým tím gumovým špuntem, jedná se pouze o variantu zastrašovací.

Otevírám okno a zamiřuji cíl. „Kikirikí???“ Pal! Šíp dopadl do okapu altánku. Namířit, pal! Šíp je v keříku (zrovna v tom jediném, který má trny). Namířit, pal! Šíp je v kanále. „Kikirikí???“ Jsem marná…

Venku sbírám šípy, a zatímco protahuji ruku skrze ostré trny, které se mi zařezávají do kůže, “Kikirikí???“  ten blbec se mi regulérně vysmívá.

Ve vzteku bezmyšlenkovitě popadnu kámen z naší skalky a chci se napřáhnout, jenomže asi 4 metry ode mne, ale zároveň v předpokládané trajektorii letícího kamene, parkuji svoje auto. Mizerně házím a následné vysvětlení, že mě celý den děsně štval sousedův kohout, tak proto jsem nám vybila čelní sklo kamenem ze skalky, by bylo poněkud matoucí…

Nasedám do auta a odjíždím na nákup kořenové zeleniny. „Kikirikí???“ Ano zítra bude vývar.

Máš to marný !!!

 

Autor: Šárka Podhányiová | středa 17.2.2016 8:03 | karma článku: 11,64 | přečteno: 495x
  • Další články autora

Šárka Podhányiová

Partnerské etudy aneb bez peněz na rande nelez

"Ženy jsou jako moderní obrazy. Budete-li jim chtít porozumět, nikdy si jich neužijete." Freddie Mercury

6.11.2019 v 8:01 | Karma: 21,45 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Kdo "sežere" vyhraje aneb harfa, jednorožec a duha v čokoládě

Tisknu se zády ke zdi a snažím se zklidnit zrychlený dech, který mě spolu se silným tlukotem srdce může prozradit. Slyším je, blíží se...! Přivírám oči a tiše doufám, že si mě nevšimnou a jen proběhnou ven. Nedýchám...

31.10.2019 v 8:01 | Karma: 16,79 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Má Sophiina volba aneb princezna Bojovnice

"Jsem povinen Vám sdělit i všechna možná rizika operace, kterou Vaše dcera dnes podstoupí." Oznamuje mi lékař a já dále slyším jen pojmy jako "rozvrat vnitřního prostředí s fatálním koncem", "tepenné krvácení" či "ruptura tumoru"

16.10.2019 v 8:01 | Karma: 31,92 | Přečteno: 1272x | Diskuse| Ona

Šárka Podhányiová

Selfie rauš aneb bezcitností ku fotečce pouhé

Bez mobilu v dnešní době ani ránu. A pokud jste teenager tak je pro vás stav baterie otázkou celé své vlastní existence a počet čárek na wifi důležitější než cokoliv jiného. A o fotografování za jakoukoliv cenu škoda mluvit...

14.10.2019 v 8:01 | Karma: 23,99 | Přečteno: 597x | Diskuse| Společnost

Šárka Podhányiová

"Vyděržaj pioněr" aneb Jak jsem šla na poštu

"Znáte ten vtip o České poště? Ne? Nevadí, to dojde později..." Vtípků o České poště je pravděpodobně víc než o Chucku Norrisovi. Akorát tedy s tím rozdílem, že ty o poště se povětšinou zakládají na holých faktech. Nebo ne?

11.10.2019 v 8:01 | Karma: 31,57 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Zlín
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1466x

Seznam rubrik